Twee weken voor vertrek - 6 weken naar Indonesië - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bas en Karlijn - WaarBenJij.nu Twee weken voor vertrek - 6 weken naar Indonesië - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bas en Karlijn - WaarBenJij.nu

Twee weken voor vertrek - 6 weken naar Indonesië

Door: Bas en Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Bas en Karlijn

10 Juli 2016 | Nederland, Breda

Lieve familie en vrienden!

Toch besloten een kleine blog (alleen voor familie bedoeld hoor!!) aan te maken voor onze reis naar Indonesië. Op deze manier kunnen wij alle verhalen straks gebruiken voor in een fotoboek en kunnen ook de opa's en oma's zonder whatsapp meegenieten :)

We zijn er bijna klaar voor.. over een kleine twee weken zullen wij op zaterdagochtend 23 juli vertrekken met Qatar Airways, bestemming Indonesië. We maken een tussenstop in Doha (Qatar) na 6.15 uur vliegen. Vanaf Doha vliegen wij dan naar Kuala Lumpur (Maleisië, ongeveer 8 uur vliegen) en daar stappen wij over op het laatste vliegtuig naar onze eerste bestemming: Medan (Sumatra).

Ons globale plan is om op Sumatra een nachtje in het hotel uit te rusten, en daarna de jungle in te trekken (Tangkahan en daarna Bukit Lawang). In Tangkahan zijn veel Aziatische olifanten te vinden, Bukit Lawang staat meer bekend om de oerang oetans en Sumatraanse tijgers. Op deze laatste plek zullen wij ook een nacht op een matje in de jungle zelf slapen, waar die oerang oetans om ons heen slingeren.

Na dit avontuur trekken we waarschijnlijk meer naar het zuiden, respectievelijk Berastagi, Lake Toba, en vervolgens Bukittingi (Minangkabau). Vanaf Padang vliegen we daarna naar Bali, onze tweede bestemming!

Zoals eerder vermeld, niks staat vast maar dit is onze globale planning voor Sumatra. Wij zullen jullie gaandeweg de reis updaten!

Wij zijn op dit moment druk bezig met alle voorbereidingen en aankopen en hebben er ontzettend veel zin in!

Maar, eerst mag Karlijn nog a.s. maandag (11 juli) haar diploma in ontvangst nemen en dan kan de voorpret echt beginnen!

Liefs,
Bas en Karlijn

• 11 Juli 2016 - 12:54

Caroline:

Wat een heerlijk vooruitzicht!
    Ik ga op afstand meegenieten en jullie ook wel naar beetje missen❤

Tags: Indonesië